vineri, 17 octombrie 2008

Etica

Am revenit cu un nou comentariu, de data asta sper eu un pic mai interesant. Sa speram ca il vom putea dezbate si despica firu’ in patru.Mi-am ales in sfarsit tema de dizertatie. Gandidu-ma toata saptamana trecuta ce tema sa aleg m-am hotarat asupra eticii.M-am gandit ca fiind la inceput de drum nu mi-ar strica sa aprofundez mai bine acest subiect atat de complex si controversat. Dupa parerea mea, fiecare dintre noi in activitatea zilnica se intalneste si se confrunta cu o varietate de situatii, intamplari mai mult sau mai putin etice. Insa datorita stresului si altor prb pur si simplu nu le dam atentia cuvenita.Oare cati dintre noi s-au gandit macar pt o secunda inauntrul lor dc au un comportament etic, dc au dat dovada de moralitate vreodata in viata sau pur si simplu dc au actionat intr-un mod corect si onest intr-o anumita situatie? In incercare mea de a intelege si mai bine etica am citit diverse articole, capitole din carti si ce mi s-a parut si mai tragic a fost faptul ca multi din consultanti din domeniul eticii au doar o experienta practica din situatile cu care s-au confrutat si nicidecum studii academice in acest domeniu.Atunci ma gandeam eu oare mai exista ceva moral dc nici cei care ar trebui sa fie autorizati in etica in tara noastra nu sunt ceea ce par. Si atunci ne intrebam de ce totul merge din rau in mai rau? Fiecare traieste cu impresia ca e un om mai bun, mai cinstit ca vecinu’, ca prietenul/a. Eu cred ca suntem departe de acele norme dupa care fiecare dintre noi ar trebui sa se ghideze. Cred ca totusi pt orice in viata ai nevoie de un comportament etic. Asta dc vrei sa “pozezi” ca esti un om integru, ca ai coloana vertebrala, un om care poate oricand sa puna linistit capul pe perna.Urmeaza sa mai scriu cate ceva despre etica dar pana atunci o sa inchei cu argumentul lui Platon asa cum il citeaza Parsons:
“Oamenii buni nu au nevoie de legi pt a actiona responsabil,in timp ce oamenii rai vor gasi intotdeauna o modalitate de a le ocoli”.

Niciun comentariu: