vineri, 26 decembrie 2008

Sarbatori Fericite!!!

Dupa un an incarcat, plin de proiecte si termene limita, a sosit in sfarsit perioada mult asteptata a Vacantei, timpul Craciunului si al Anului nou.Este perioada pe care o iubesc cel mai mult din an.Mirosul imbietor al sarmalelor, al cozonacilor, al scortisoarei, al carnatilor, caldura din sanul familiei, armonia, emotia revederii celor dragi, bucuria asteptarii unui cadou (cat de mic), colindele, sunetele cristaline ale copiilor - toate fac parte din reteta unui Craciun perfect si imi starnesc de fiecare data amintiri placute. E perioada cand inimiile sunt mai deschise, chipurile mai fericite si glasurile mai vesele. Odata cu maturizarea uitam frumusetea si inocentei acestei sarbatori, insa eu ma traspun intotdeauna in copilul de altadata si il astept pe Mos Craciun cu aceeasi ardoare cu care obisnuiam sa-l intampin si in anii copilariei. Pentru mine Craciunul e sarbatoarea familiei, a prieteniei si chiar daca anii au trecut peste mine nimic nu se compara cu dimineata de 25 decembrie, cand fug sa ma uit sub brad pentru a vedea ce mi-a adus MOSUL.

Desigur, cadoul cel mai frumos e faptul ca toti cei dragi mie, Sufletelul, mama, tata, fratele, sunt toti alaturi de mine, ei sunt de fapt cel mai de pret cadou. Imi aduc aminte cu drag de jucariile pe care le primeam, de dulciurile care parca mi se pareau mai gustoase (ca de, erau de la Mos Craciun) si de bradul care stralucea intotdeauna plin de globulete magice. Desigur am crescut, dar bradul intotdeauna e nelipsit si e insotit de acelasi ritual al impodobiri alaturi de toti cei dragi. Acum inteleg faptul ca esenta Craciunului este insusi pruncul Iisus, care inseamna viata, bunatate, lumina in suflete, iertare, iubire si pretuire a ceea ce avem. De aceea Craciunul e atat de special. Multi dintre noi uita partea spiritual a Craciunului, fiind interesati doar de ambalaj, de partea comerciala, pierzand inocenta, inima si sufletul Craciunului. Ce nu inteleg multi e faptul ca aceasta sarbatoare minunata nu o poti cumpara de la supermarket sau viziona intr-un film la televizor ci trebuie sa o simti, sa-ti lumineze mintea si sufletul asemenea stelei care stralucea si vestea nasterea pruncului. Oare cati dintre noi mai vad acea steluta fermecata si divina? Spiritul Craciunului e in fiecare din noi, doar ca trebuie sa nu uitam ca cel mai frumos lucru nu este cadoul sau mancarea sau petrecerile la care participam, ci magia Sarbatorii, impreuna cu puritatea si spiritualitea de care aceasta este insotita.

As dori si eu pe aceasta cale sa urez un Craciun Fericit, caldura in suflet, sanatate, fericire si multe impliniri. Sa privim inapoi cu iertare, inainte cu speranta, in jos cu intelegere, si in sus cu recunostinta! Sarbatoarea Craciunului sa va deschida poarta spre un An Nou plin de bucurii si impliniri!

La Multi Ani!!!


Un comentariu:

Unknown spunea...

E foarte frumos postul tau. Si eu imi aduc aminte cu drag de perioada Sarbatorilor traite in copilarie, cand aromele de cozonac si brad imi incantau simturile olfactive si ma bucuram, ca un copil, de cadourile descoperite sub pom. Sarbatori Fericite si La Multi Ani!!! Fie ca Mosul sa fie darnic si sa fiti sanatosi, voiosi si mai intelepti in anul ce vine.