miercuri, 5 noiembrie 2008

Chemarea marii

Wekendul asta am fost la mare pentru a evada in natura si a ma relaxa dupa o saptamana plina de agitatie, stress si nervi intinsi la maxim. Am admirat marea, linistea care domnea fara manelisti, fara muzica, fara discoteci, fara mizeria lasata de turisti. Un adevarat rai, un colt rupt parca din poveste. Ce poate fi mai frumos decat apusul si rasaritul de soare la malul marii. Atat de romantic si de placut incat iti inunda fiecare particica a corpului. Sunt momente unice care nu se pot exprima in cuvinte, dar care iti raman in memorie asemenea unui tablou superb al naturii. E atat de placut sa simti briza marii care iti mangaie obrazul, coloritul de neuitat al marii si pasarile care se simt libere si care se bucura in sfarsit de liniste. Marea e atat de intinsa incat te copleseste si te miri cum cerul se uneste cu marea si cum linia orizontul saruta marea. E superb, e ca un vis. Marea mi-a starnit sentimente melancolice, m-a facut sa inteleg frumusetea vietii si bucuria de a trai, de a iubi natura si de a pretui ceea ce Dumnezeu ne-a oferit. M-am simtit mangaiata de soare, am auzit fosnetul valurilor care parca susoteau si-mi alintau urechea, retrangandu-se si unduindu-se asemenea gandurilor si grijilor mele care dispareau odata cu ele. Nu degeaba marea reprezenta sursa de inspiratie pentru atatia poeti, pictori, cantareti si chiar pentru oameni de rand. Romantismul la malul marii nu ar fi fost complet fara sufletelul meu, fara parte din inima mea. Am admirat amandoi frumusetea marii, ne-am bucurat de apele inspumate, de cer si i-am multumit lui Dumnezeu pentru aceast loc perfect unic, superb si minunat. Aceste momente deosebite nu trebuie lasate sa treaca pe langa noi ci trebuie pastrate in sufletul si mintea noastra ca adevarate comorii de nepretuit.

Turistul vine sa-si bucure ochii; ganditorul gaseste o carte imensa unde fiecare stanca este o scrisoare, unde fiecare lac este o fraza, unde fiecare sat este un accent si de unde iese un fum de amintiri de mii de ani vechime.” (Victor Hugo)

Frumusetea naturii este egalata numai de frumusetea sufletului.(Victor Hugo)

Natura picteaza pentru noi, zi dupa zi, imagini de o infinita frumusete.(John Ruskin)

As usual I finish the day before the sea, sumptuous this evening beneath the moon, which writes Arab symbols with phosphorescent streaks on the slow swells. There is no end to the sky and the waters. How well they accompany sadness!” (A. Camus)

To me, the sea is like a person -- like a child that I've known a long time. It sounds crazy, I know, but when I swim in the sea I talk to it. I never feel alone when I'm out there.” (Gertrude Ederle)

Why do we love the sea? It is because it has some potent power to make us think things we like to think.” (Robert Henri)

Niciun comentariu: