joi, 27 noiembrie 2008

Gaudeamus

Wekendul care tocmai s-a incheiat am fost la targul de carte Gaudeamus pentru a-mi cumpara hrana spirituala si pentru a-mi incanta ochii cu cartiile ale caror coperti frumos aranjate asteptau sa fie cumparate si devorate de cititorii iubitori de cultura. Am reusit sa-mi achizitionez cartile care mi s-au parut interesante sau scrise de autori pe care ii admir pentru felul cum scriu, pentru stilul lor inconfundabil. Am avut un sentiment de familiaritate pentru ca stiam deja de la editiile anterioare care sunt editurile prezente, locul standurilor iar lansariile nu sunt cu mult diferite intre ele. Fiecare editura aduce carti noi iar o plimbare pe la fiecare stand iti scoate in evidenta care sunt cartile ce se citesc la ora actuala si ce noutati au mai aparut. Oferta editurilor este foarte diversificata, exista reduceri care te pot ajuta sa-ti completezi biblioteca sau sa-ti achizitionezi cartea mult dorita la un pret mai mic. Un alt avantaj ar fi faptul ca acele carti care nu mai sunt in librarii le poti gasi la targul de carte la un pret acesibil. Intotdeauna mi-a placut targul de carte Gaudeamus pentru ca de fiecare data imi fac provizii de carti ce imi hranesc spiritul si sufletul cu literatura de buna calitate. De fiecare data targul ma ajuta sa intalnesc, figurat vorbind, toti scriitorii exceptionali si ma invaluie intr-o aura de poveste. Fiecare carte achizitionata e un castig pentru noi ca persone, pentru imaginatia noastra care intra intr-o lumea fascinanta a informatiei, a cunoasterii si a tot ce insemna creativitate. Partea buna a acestui targ e faptul ca oamenii citesc, sunt multi iubitori de cultura, chiar daca unii citesc niste carti pe care cultura le ignora sau simple “blablauri” - important e ca literatura inca ocupa un loc important in viata oamenilor. Targul e un prilej foarte bun de a intalni personalitati, scriitori, oameni de cultura, pentru a putea obtine un autograf sau pentru a-i putea asculta vorbind la standurile de carti pentru vreo lansare sau cu ocazia unui eveniment. De asemenea e o ocazie buna de a impartasi impresii personale despre vreo carte, vreun autor sau despre targ in general cu prieteni, de a schimba pareri, de a ne imbogati intelectual. Dupa cum am citit in presa se pare ca targul de anul aceasta a fost un adevarat success, find vizitat de 100.000 de oamenii si avand vanzari record de cateva mii de carti. Au fost 400 de edituri, targul ocupand aproape intreaga capacitate a Pavilionului central de la Romexpo . „Istoria critică“ a lui Manolescu, „Dicţionarul comunismului“, „Fantoma lui Gheorghiu-Dej“ de Vladimir Tismăneanu, „Regăsirea intimităţii“ de Simona Sora, „America, America!“ de Marius Oprea sunt doar câteva dintre titlurile-vedeta de la Gaudeamus 2008. Astept cu nerabdare targul de anul viitor.

Un comentariu:

Unknown spunea...

Dupa cum spunea un autor: "Anyone who says they have only one life to live must not know how to read a book.". Si eu iubesc mult cartile. Imi place sa descopar, sa experimentez prin prisma cartilor. Caracterul oamenilor este modelat si de carti, ele sunt intrumentul care ajuta la formarea caracterelor puternice si a opiniilor asupra lumii.